27 Şubat 2012 Pazartesi

Beklenen Son: Efes'te Sarıca Dönemi Sona Erdi!

 An itibariyle Anadolu Efes'te Ufuk Sarıca dönemi sona ermiş oldu ve yerine sezon sonuna dek Yunanistan Milli Takımı Başantrenörü Ilias Zouros getirildi. Açıkçası sene başında yapılan yorumları çok iyi hatırlıyorum ki bunlara ben de katılıyordum: "Anadolu Efes bu kadrosuyla Final 4'u zorlar." Şimdiki duruma bakıyorum da Avrupa'da kendisine hiç yakışmayan bir basketbol oynayan ki bence kadrosu iyi bir koç ile Final 4'u zorlayacak bir ekipken Top 16 eşleşmelerinde elenmesi oldukça şaşırtıcıydı. Kadroya baktığımızda Sasha Vujacic, Dusko Savanovic, Stanko Barac, (sene başındaki kısımda) Ersan İlyasova, Kerem Tunçeri, Tarence Kinsey gibi üst düzey oyuncuların bulunduğunu da belirtelim. Tabi Euroleague'e erken havlu atmanın suçlusunu çok uzaklarda aramaya gerek yok.. Özellikle Maccabi deplasmanında oynatılan basketbol ve sonrasında alınan 96-57'lik ezici bir yenilgi Anadolu Efes gibi korkulan ve yenilmesi zor bir ekibe hiç yakışmamıştı. Burada ben suçu oyuncularda değil onları idare edemeyen, bir tek mola dönüşünde bile toparlanmış bir basketbol oynatamayan Ufuk Sarıca'da buluyorum suçu. Top 8 grubunda CSKA dışında Olympiakos'tan ve Galatasaray Medical Park'tan çok daha iyi bir kadroya sahip olmasına ve CSKA'nın ardından ikinci bitireceğini düşündüğümüz takım şu ana kadar 5 maçta 4 yenilgi yanısıra sadece 1 galibiyet alarak sonunculuğu garantilemiş durumda. Top 16 grubundaki maçlarda da kendi evindeki 65-67'lik yenilgiyle sonuçlanan Olympiakos maçına dikkat çekmek istiyorum ki o maçın son hücumunu özellikle izleyin. Takımın nasıl başı boş olduğunu Ufuk Sarıca'nın adam gibi bir oyun çizemeyerek, umutlarımızı Lafeyette'in el üstü şutuna bağlamış olması gerçekten hayal kırıklığına uğratmıştı bizi. Keza Beko Basketbol Ligi'nde son olarak deplasmanda Banvit'e 95-86 yenilerek sonunu hazırlamış oldu Ufuk Sarıca. Ben şahsen böyle bir kadroya Ufuk Sarıca'nın getirilmesini şaşkınlık ile karşılamıştım sene başında ve şaşkınlığım boşa değildi diye düşünüyorum şu anki duruma bakarsak..

https://twitter.com/#!/dogancelep

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder